Rådis

heej idag har jag varit på rådsparken det blev inte några bilder tyvärr men jag kan ju berätta:) joo jag tessi (www.tessif.blogg.se) och Amanda (www.submarinee.blogg.se) skulle gå till rådis. Men vi stannade kvar i klassrummet och målade lite på tavlan:P Det tar ganska lång tid att gå till Rådis. Så vi kom fram kanske kl 3. Då åt vi mellis och sen gick vi ut i stallet. Det var en tävling vi var med i det finns 2 åsnor en heter Frigg och den andra Donna. Det var 2 "lag" jag tessi och amanda var ett lag + 2 andra men dom gick efter ett atg och lämnade oss:O Tävlingen gick iaf ut på att man skulle rykta den åsnan man hade så fint som möjligt :) Vi vann inte.. Dom andra fick gratis glass! Och vi fattade inte att vi också skulle få så vi skulle fråga vad vi skulle göra ´och då frågade hon som jobbar på rådis ofallvi också ville ha glass:) Jag tog en piggelin. Sen så lekte vi 15 i lekparken det e jättekul man gör såhär: En e "kullare" Den räknar från 15 ner till noll och dom andra måste springa fram och nudda personen när den räknar ovh sen gömma sig och när det räknat till 0 så så börjar den leta men den får bara ta 3 steg när den tagit tre setg och inte hittat någon så räknar den från 14 till 0 osv. men när den börjar räkna till 14 måste alla springa fram och nudda den och sen gömma sig. ( den som räknar räknar högt) sen när alla är hittade så räknar den som blev hittad först. Sorry om jag inte e så bra på att förklara men det e ganska komplicerat.. :P just nu så sitter jag och chattar på msn  och stallet.se. Ha det bra // Anna

Kommentarer



vad heter du?:P
Kom ihåg mig?

E-postadress: (jag kan bara se den)

URL/Bloggadress:

Här ska du skriva:):

Trackback
RSS 2.0